Boende

Bo på skolan

Elevboende finns på skolhusets övervåning. Lägenheten är på 170 kvm och har tre enkelrum, två dubbelrum, stort vardagsrum, kök och två badrum varav ett har tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare. I boendet ingår köksredskap, hushållsartiklar, internet och hushållsel. Boendets allmänna utrymmen städas en gång i veckan av skolans personal och under veckorna turas de boende om att ta hand om sopor och källsortering. Varje boende har en egen hylla i kyl, frys och skafferi som är markerad med samma nummer som numret på det rum man bor i.

Kostnaden är 2350 kr per månad för enkelrum och 1850 kr för dubbelrum.

Boendet är öppet på helger och skollov förutom sommarlovet. (Begränsat öppet på jullovet)

Bo i lägenhet

Vi hyr ett antal lägenheter (ettor) av Bollnäs Bostäder centralt i Arbrå, för de elever som vill bo “för sig själva”. Lägenhetshyrorna varierar mellan 2350 och 3100 kronor. Hushållsel och internet tillkommer. När du hyr lägenhet genom skolan har du bara 1 månads uppsägningstid.

För mer info om våra boendemöjligheter, ring Birgitta 070-288 83 05

Rumsuthyrning elevboende