Eleverna i årskurs 18-21 har snart läst sitt första läsår på skolan. På frågan om de trivs får vi ett rungande Ja.
Tove säger att ”det är väldigt hög kvalité på hästar, utrustning osv.” Felix tycker ”det är bra att lärarna hela tiden är med och coachar eleverna och ger feedback och berättar vad man kan förbättra.” Yaiza berättar att ”eleverna får stora möjligheter till utveckling i både ridning och trav då lärarna är så erfarna och duktiga. Och som extra bonus får vi även köra med Örjan och rida för Henrik, det är jättekul.”

”Att det finns flera profiler att välja mellan är också bra. Det går att skräddarsy sin utbildning utifrån det intresse man har”, säger Yaiza. Övriga håller med. Att få högskolebehörighet är bra. Några tycker samtidigt att det är skönt att man kan välja bort högskoleförberedande kurser om man vill. ”Lärarna är jättebra, för de peppar verkligen oss elever att nå målen. Och får vi rester eller halkar efter om man varit sjuk tex, så är lärarna grymma på att peppa en så man kommer i fas igen”, säger Lovisa.

”Att vi får jobba i stallet på lov och helger tycker jag är bra” säger Yaiza. ”Jag vill tjäna pengar och så får jag öva på att bli yrkesförberedd.” Hennes klasskamrater håller med och lägger till att ”det också är jättebra att man får rida och köra hästarna på helger och lov, samt även låna dem och tävla om man vill.”

My bor på elevhemmet och trivs jättebra. ”Det är fin sammanhållning på boendet. Vi är som en liten familj och det är skönt att ha nära till skolan säger hon. Och sen måste ni skriva att jag älskar våra Alpackor. Dom är helt underbara.”

Tove avslutar med att säga att ”det är skön stämning på skolan. Det är kul att lärarna är så engagerade, även på fritiden. Det är roligt att gå på den här skolan. Det är mycket skratt och jättebra stämning mellan elever och lärare.”

Linnea fyller i att ”alla får vara sig själv och att man känner sig trygg på skolan. Det är skönt med en liten skola där alla är med alla och alla blir sedda.”