Vi som driver skolan

Katarina Brunlöf

Uppväxt i jordbrukarfamilj med arbetshästar vilket tidigt lade grunden för hennes stora hästintresse. Katarina gillar alla typer av hästsport, har i hela sitt yrkesliv jobbat som hästskötare i travstall och har B-tränarlicens.

Örjan Kihlström

Professionell travkusk, ”catch driver”, hemmabana är Solvalla men har sina rötter i Bollnäs. Örjan kör årligen ca 1500 travlopp. Bland hans meriter kan nämnas Prix d’Amérique, Elitloppet, Svenskt Travkriterium, Svenskt Travderby, Prix de Paris, Stochampionatet, Drottningens Pokal, Grosser Preis von Deutschland, Sprintermästaren och Breeders’ Crown. Örjan är en av världens främsta kuskar.

Birgitta Nordlund

Legitimerad lärare med både en yrkes – och pedagogikexamen. Birgitta är även auktoriserad tränare och har 35 års yrkeserfarenhet av utbildning och träning av hästar och elever. Hon har även skrivit och gett ut boken ”Optimera din ridning, så faller bitarna på plats”.

Henrik Johansen

Dansk beridare och Strömsholmsutbildad instruktör (RIK I-II) samt internationell tränare. Henrik har över 45 års yrkeserfarenhet och undervisar i flera länder, bl.a. Sverige, Norge, Danmark och USA. Henriks filosofi är att ridning och undervisning ska vara begripligt sett även med hästens ögon och därför är det viktigt att vi har ett fungerande system när vi utbildar och tränar hästar. Henrik har skrivit en bok, som finns som e-bok på hans hemsida, www.positiveriding.com.