Så tycker eleverna om skolan

Johanna Persson 15-18

Allt runt skolan är superbra. Lärorika lektioner, både de teoretiska och hästlektionerna. Skolan har mycket fina och trevliga hästar. Väldigt bra sammanhållning och gemenskap i klasserna.

Kim Kinuka 15-18

Jag älskar gymnasiet, alla lärare är så himla bra och det finns så bra kör & ridhästar som man lär sig så mycket av. Jag har grymma klasskamrater och man har aldrig en tråkig dag med dem i närheten. Alla blir behandlade lika bra och det är ett otroligt mysigt gymnasium. Ångrar inte att jag valde detta gymnasium, så otroligt nöjd. Sen är det riktigt bra att lärarna alltid finns tillgängliga efter skoltid!

Patricia Thorsell 13-16

Vi har bra lärare, de är duktiga på att undervisa och de ger mig en större förståelse för ämnet. De finns alltid där att prata med så man känner att man får ett bra stöd. Det är roligt att vi integrerar momenten i kurserna. Man engagerar sig mer när man får in ”häst” i kärnämnena. Det är jättebra att det finns både inriktning ridning och trav på skolan. Man får en större förståelse för de båda disciplinerna. Tack vare denna skola har jag fått en större förståelse för människans inverkan på hästen.

Simon Wall 13-16

Jag valde att gå här för att jag gillar skolans koncept. Skolan satsar verkligen på sina elever. Vi får utvecklas med talangfulla hästar och med ett vinnande utbildningstänk. Skolan håller hög kvalitet, vilket är viktigt om man vill bli en duktig hästskötare.

Amanda Kilström 13-16

Jag valde att gå här för att det är nära hem. Skolan håller en hög kvalitet på hästar och utbildning. Jag gillar skolans engagemang för oss elever och hästarna.