Årskurs ett 2019 berättar vad de tycker om Nytorps Hästgymnasium:

Allice och Sara säger att det är kul, ja underbart att gå här. VI gör mycket praktiskt i stallarna och med djuren. Ella säger att hon mår bättre när hon får röra på sig, arbeta fysiskt och vara mycket utomhus och det är kul att det är så mycket lektioner med djur. Elin säger att det är jättebra gemenskap, Vi är som en familj. Alla klasskamrater håller med. Vi jobbar mycket tillsammans på lektionerna. Att det är så små klasser bidrar till skön stämning menar Elvira. Vi kommer varandra så nära.

Elin säger även att det är lättare att lära sig på lektionerna eftersom det är små klasser. Räcker jag upp handen så tar det inte lång tid förrän jag får hjälp av läraren. Jason håller med och lägger till att det är bra lärare på skolan. Sara lägger till att hon älskar skolans lärare, de är jättebra allihopa. Klassen tycker också att skolan har bra djur att lära sig djurskötsel på Det är en fin mix mellan hästar, alpackor och smådjur. Och att hästarna är så välutbildade är jättebra.